Влада і політики. Політичні новини Львова, України та світу

Заплутана політична ситуація в країні провокує такі ж неоднозначні судові вердикти.

Конституційний СудПарламент може звільнити прем’єра без подання Президента, але самостійно не може ініціювати відставку.

Заплутана політична ситуація в країні провокує такі ж неоднозначні судові вердикти. Сьогодні Конституційний Суд ухвалив рішення у справі майже річної давнини – про те, чи може Верховна Рада звільнити прем’єра або когось із міністрів без президентського подання. Отже, найвища судова інстанція вирішила, що таке право у парламенту є. Однак не все так просто: рішення Конституційного Суду кожен юрист може розтлумачити на свій лад, з‘ясувала Тетяна Прудникова.

Парламент може звільнити прем‘єр-міністра, міністра закордонних справ та міністра оборони без подання Президента, але самостійно не може ініціювати таку відставку. Таке рішення Конституційного Суду України.

На ухвалення рішення суддям знадобився майже рік – саме минулого грудня парламент звільнив Бориса Тарасюка з посади міністра закордонних справ без президентського подання, а Віктор Ющенко оскаржив це рішення в суді. Втім тоді Тарасюк врешті решт звільнився сам – через тяганину. Сьогодні ж судді практично відмовились пояснювати своє рішення.

В‘ячеслав Джунь, суддя Конституційного Суду України: “Верховна Рада може реалізовувати свої повноваження щодо звільнення з посад прем‘єра, міністра оборони та закордонних справ і без подання Президента, але це не означає, що Верховна Рада може сама звільняти зазначених осіб. Як це? Треба дивитись у системному зв‘язку з законом України про Кабінет міністрів”.

Такою трактовкою суддів були здивовані навіть парламентські старожили.

Юрій Ключковський, народний депутат України: “Що значить може реалізувати без подання? З чийого подання, якщо це має бути врегульовано законом?”.

А от заслужений юрист України Сергій Ківалов пояснив, що парламент не може, а народні депутати можуть. Якщо мають достатньо юридичних причин.

Сергій Ківалов, народний депутат України: “Парламент все может делать, я шучу. Вот, я посмотрел на министра внутренних дел, он мне вдруг не понравился – я подаю на него и говорю: “Я хочу его освободить”. Конечно, это абсурд, должны быть юридические основания”.

Депутати-юристи кажуть, що така ціна парламентсько-президентської республіки.

Микола Катеринчук, народний депутат України: “Парламентсько-президентська республіка у вигляді повноважень Верховної Ради і по кадровим призначенням, і у взаємовідношеннях з Президентом має вищі повноваження, ніж Президент”.

Рішення Конституційного Суду остаточне і оскарженню не підлягає, але спирається на закон про Кабмін. Якщо ж закон змінять, як планували коаліціянти, то доведеться знову звертатися за тлумаченням до Конституційного Суду.

You must be logged in to post a comment.