Влада і політики. Політичні новини Львова, України та світу

Автівки, швидше за все – не подорожчають.

АвтомобіліЧи подешевшають автомобілі, коли Україна вступить до СОТ?

Розмови точаться уже кілька років: мовляв, знизять імпортне мито з 25-ти до 10-ти відсотків, от і коштуватиме, скажімо, джип, не тридцять тисяч, а двадцять п’ять.

Наші журналісти тиждень оббивали пороги Мінекономіки та автодилерів. І з’ясували, що мито таки впаде, хоча й не одразу. Продавцям, які цього року збули півмільйона авто, – начхати. Кажуть: яку ціну захочемо, таку і поставимо. А в народі взагалі чутки поповзли, що з першого січня машини подорожчають мало не на третину.

Ярослав терпів свій “Опель” півтора року. Не витерпів – продає. Хоче три з половиною тисячі. Каже: доплатить і візьме щось свіжіше, скажімо, 95 року. Зовсім нове не хоче: його налякали цінами.

Ярослав, водій старенького авто: «Так я уже знаю, что изменятся – на 15% после Нового года на новые машины подорожают. Товарищ сказал в автосалоне.”

А в салоні у цей час подружжя вибирає джип. Хоче взяти його до Нового року, бо їх теж наполохали. Парі пощастило. У них є готівка, а автівка – без черги.

Світлана Зінченко, покупчиня позашляховика: “Вона є на складі. Ось тільки що менеджер дав інформацію по комп’ютеру. Що вона є.”

Останнім часом черги за машинами у Києві – по два місяці. А інколи і підкилимна доплата за колір. Однак, виробники заспокоюють: у них не заведено через шалений попит дерти з покупця три шкури.

Геннадій Четверухин, комерційний директор автовиробника: “Если машини берут, значит их нужно сделать дороже – я не вижу, чтобы кто-то так поступал . Предпосылок к удешевлению машин, я имею в виду законодательных предпосылок – больше, чем к подорожанию.”

Ніхто з виробників допіру не знає, якими будуть нові митні тарифи і коли. А в Мінекономіки кажуть: якщо ціни впадуть, то зовсім не через СОТ.

Валерій П’ятницький, заступник міністра економіки: “Сподіватися на те, що різко знизяться ціни, дуже важко. Якщо говорити про мито, яке буде стягуватися при імпорті автомобілів, то звичайно, таке мито буде знижене. Ми не можемо перевищувати, будучи членами СОТ – 10 відсотків.”

В Мінекономіки – усі як один твердять: мито падатиме повільно, та не лише це формує вартість. Виявляється, два з трьох авто, які продають в Україні, тут же і збирають. Тому жодного мита. Більше того, таких виробників в Міністерстві захищають. Наприклад, – пільгами з НДС.

Екс-головний економіст підтримує вітчизняний автопром. Але суто вербально.

Анатолій Кінах, екс-міністр економіки: “У мене немає власного авто”. – “Взагалі?” – “Взагалі. Я їжджу лише на службових автомобілях”. – “А чому не купили своє, дорого?” – “Ні, просто не маю бажання.”

А це – Мерседес. Він зібраний не в Україні. Але у нього – десять подушок безпеки і підігрів тильної сторони міністрів. Мінекономіки придбало його за 970 тисяч гривень у жовтні. Тоді був Кінах, тепер – Данилишин.

Богдан Данилишин, Міністр економіки: “Мені зараз не до автопарку. Ми вивчаємо макроекономічні показники.”

Проте, навіть не переймаючись автопарком, міністри заспокоюють. Автівки, швидше за все – не подорожчають.

  1. Один коментар в “Автівки, швидше за все – не подорожчають.”

  2. Від admin, дата Dec 29, 2007 | Відповісти

    Вчора по 5му був сюжет про подорожчання… Думаю, можливо, враховуючи попит на авто.
    В Києві він шалений, хоч і так дороги в заторах (

You must be logged in to post a comment.